srijeda, 21. kolovoza 2019.

Kad „nemože“ ne može! Divna



Srpskohrvatski jezik nam je u prve dvije godine predavala razrednica Divna Nadaždin. U trećem i četvrtom razredu nam je predavao Rade Prelević. Za Tehniku i tehničare, ipak smo naučili dosta u te četiri godine. Neke stvari nećemo zaboraviti dok smo živi?
Na prvom pismenom, u prvom razredu, imali smo neku temu, i ja sam se raspisao, i nadao nekoj boljoj ocjeni. Kad je profesorica donijela teke, zadaćnice, sa ocjenama, u mene je na dnu sastava bio kec ko kuća. I uz to, samo na jednom mjestu crvena crta koja je odvajala moju napisanu riječ „nemože“, između „e i m“ što će reći, riječ se piše odvojeno, „ne može“.
Sad će uskoro 54 godine od toga pismenog, a meni je ta jedinica ostala u sjećanju.

PS: Zavirivanjem u Pravopis svih naših jezika stoji:

Negacija uz glagole piše se odvojeno – “ne znam”, “ne želim”, “ne mogu”. Izuzetak su negacije “nisam”, “neću”, “nemoj” i “nemam”.

Sve jasno, kec zarađen sto posto.
(Smail Špago)

Nema komentara:

Objavi komentar

Kafa u Bristolu – 12. august 2024.

  Da zabilježimo podatke, barem, kako je to najavljeno iz meteoroliške službe, jutro je još bilo u znaku dvocifrenih temperatura, koje počin...